Japoński koncern i jego polska filia Mazda Motor Poland świętuje udany debiut pierwszego elektrycznego modelu – SUV-a MX-30, który był najchętniej wybieraną elektryczną nowością w ubiegłym roku. Kim byli nabywcy elektryka?
“Przeważającą formą jest zakup na firmę (63%), przy czym dwie firmy zamówiły po dwie MX-30. Prywatni użytkownicy stanowią 37% nabywców tego modelu. Z analizy danych sprzedażowych wiemy też, że 24% ogółu wszystkich klientów elektrycznej Mazdy MX-30 stanowią kobiety. Paniom przypadł do gustu nie tylko wygląd nadwozia zaprojektowanego zgodnie z duchem filozofii KODO, ale też aranżacja wnętrza MX-30 z materiałów premium wykonanych częściowo z recyklingu oraz – co bardzo istotne przy przesiadce z samochodu spalinowego na elektryczny – prosta i intuicyjna obsługa pierwszego „elektryka” Mazdy” – piszą przedstawiciele koncernu.
Dane te posłużyły producentowi w celu dostosowania swoich ofert sprzedażowych, by w jak największym stopniu spełnić wymagania klientów.
(By Vauxford – Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=100329543)