amochody dostawcze to jedne z najpopularniejszych pojazdów oferowanych na Polskim rynku. Producenci walczą o utrzymanie stałych i zdobycie nowych klientów. Zwycięzcą w tym starciu jesteśmy przede wszystkim my dzięki szerokiej ofercie dostępnych aut tego segmentu.
Szukasz nowego dostawczaka dla swojej firmy? Przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie najlepszych z nich w przedziale cenowym do 60 tysięcy złotych.
Fordowska rodzina Transita znana jest ze swojej długiej historii i tradycji, która zagwarantowała przetrwanie tego modelu na rynku pierwotnym. Transit zyskał sobie lojalnych klientów, czy najnowsza propozycja amerykańskiego koncernu również przetrwa próbę czasu?
Courier czerpie pełnymi garściami z Fiesty, co jest zauważalne już na pierwszy rzut oka. Z całą pewnością jednak nie jest to czynnik wykluczający Couriera. Zaskakująco, model ten dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia. Ta mała miejska furgonetka w wersji van oferuje miejsce maksymalnie dwóm pasażerom, z kolei w przypadku kombi wewnątrz Couriera znajdziemy aż 5 miejsc siedzących oraz dodatkową przestrzeń ładunkową zlokalizowaną za tylną kanapą.
Pod względem silnikowym do wyboru są trzy wersje – benzynowy ecoboost 1.0 (o mocy 100 koni mechanicznych) oraz dwa diesle 1.5 TDCi (75 i 95 koni mechanicznych). Największą zaletą Couriera jest cena – samochód ten idealnie wpasuje się w wyznaczony budżet i pozwoli zaoszczędzić kilka tysięcy na doposażenie Twojego egzemplarza.
Warto zaznaczyć, że flota włoskich dostawczaków została laureatem nagrody International Van of the Year.
Największą zaletą Doblo jest stosunkowo duża, jak na ten segment, przestrzeń ładunkowa (1 t ładowności, 5 m³ pojemności, 3,4 m długości). Projektanci Doblo zadbali o to, by kształt ładowni był możliwie najbardziej funkcjonalny. Z tego względu ma ona między innymi regularny kształt, niski próg oraz praktyczne otwierane na 180 stopni drzwi tylne.
Najnowsza generacja Doblo charakteryzuje się o wiele bardziej komfortowym wnętrzem w porównaniu do poprzedników. Sprawia to, że jazda tym dostawczakiem jest naprawdę przyjemna, a to za sprawą dość grubej, oryginalnie wyprofilowanej, wielofunkcyjnej kierownicy, a także bogatej w przyciski deski rozdzielczej. Wnętrze oferuje mnóstwo skrytek i kieszeni, w których bez problemu zmieścisz telefon, dokumenty, czy inne przedmioty niezbędne podczas codziennych wyjazdów. Dodatkowym atutem Fiata jest tunel wyposażony w trzy gniazdka do zasilania urządzeń zewnętrznych, głęboka półka pod sufitem, czy naprawdę pojemny schowek pod siedzeniem pasażera.
Jeśli chodzi o stronę techniczną, wygodę zapewnia dwuwahaczowe, niezależne zawieszenie. Z racji pułapu cenowego wybór ogranicza się tylko do wersji Business wyposażonej w 1.2 litrowego diesla o mocy 95 koni mechanicznych. Niemniej jednak Doblo sprawnie przyspiesza i świetnie pokonuje zakręty. Podsumowując: jest to komfortowy i funkcjonalny dostawczak, który jednak pozbawiony jest ciężkiego charakteru często spotykanego w przypadku samochodów tego segmentu.
Ostatnia propozycja pochodzi wprost z rumuńskiej marki Dacia. Dokker bazuje na nowoczesnej płycie podłogowej oznaczonej symbolem M0. Auto mierzy 4,36 m długości, 1,75 m szerokości i aż 1,81 m wysokości. Warto zaznaczyć, że w przednim zawieszeniu Dokkera zastosowane zostały kolumny MacPhersona, zaś tylna oś została zaadaptowana z Renault Kangoo. Dwuosobowa wersja Dokkera może pochwalić się przestrzenią ładunkową rzędu 3,3 m3. Co więcej, dzięki składanemu fotelowi pasażera możesz przewieźć ładunki o długości przekraczającej 3 metry. Ta funkcjonalność może okazać się nieoceniona podczas codziennej pracy.
Dokker oferowany jest w trzech wersjach silnikowych – 1.5-litrowy silnik Diesla o mocy 75 lub 95 koni mechanicznych oraz mocniejsze silniki benzynowe 1.3 i 1.6 o mocy 100 koni mechanicznych.
(fot. pixabay.com)